TOP

Welzijn op het werk

Welzijn op het werk

Acht uur per dag op een bureaustoel, achter de computer. Niet te verwonderen dat uw lichaam eens niet meer mee wilt, dat u niet meer helder ziet of dat u het moeilijker heeft om na te denken. Met enkele eenvoudige tips voelt u zich beter op het werk.

Kies uw materiaal zorgvuldig en weloverwogen. De stoel moet comfortabel zijn om op te zitten en regelbaar in de hoogte zodat uw ellebogen en knieën een rechte hoek vormen. Kies een stoel met armleuningen.

Scherm

Het computerscherm moet ongeveer 50 cm van uw gezicht staan. Als u neerzit, bevindt de bovenkant van het scherm zich in het verlengde van uw ogen. Het scherm helt licht achterwaarts.

Klavier

Het klavier moet een natuurlijk verlengde van uw vingers zijn. Uw bureau is diep genoeg zodat uw voorarmen er op kunnen rusten. Als dit niet mogelijk is, schaft u zich best een polssteun aan om overbelasting te voorkomen (carpaal tunnel syndroom). Plaats de muis zo dicht mogelijk bij het klavier.

Verlichting

Ook de verlichting is van groot belang. Verkies steeds daglicht. Gebruik een bureaulamp zodra het licht verzwakt. Plaats deze lamp naast het scherm om reflecties te vermijden. Tot slot de ultieme luxe: geniet na grote inspanningen of wanneer u zich gespannen voelt van vijftien minuten ontspanning met een massage door een deskundige.

Show more
Medische centra Medische centra Gezondheid en medisch